Duitsbitte | zakelijk Duits

Als Nederlandse handelsgeest en Duitse Gründlichkeit succesvol zaken met elkaar willen doen komt er meer bij kijken dan alleen een aardig mondje Duits kunnen spreken.

 

De praktijk

Het eerste contact is snel gelegd, Duitsers doen graag zaken met Nederlanders. Waar Nederlandse bedrijven onderling direct actie ondernemen en producten leveren doet zich bij een Duitse relatie / klant het eerste cultuurverschil in zakendoen voor. Duitsers willen voorafgaand aan de eerste levering alle details van het verkoop traject doorspreken.

 

Dit begint bijvoorbeeld bij de algemene voorwaarden en gaat vervolgens over orderbevestigingen, prijsafspraken, leverschema’s, beschikbaarheid van producten, verantwoordelijkheden binnen afdelingen tot service- en klachtafhandeling. Door de Nederlandse bril bekeken lijkt het alsof de oosterburen het verkoop proces onnodig vertragen.

  

Wat biedt Duitsbitte?

Ik ben een geboren en getogen Duitse en een professional in Nederlands-Duits zakendoen. Door meer dan 10 jaar aan werkervaring bij zowel Duitse als Nederlandse commerciële bedrijven ken ik precies de verschillen en valkuilen van het zakendoen. Hierbij kan ik u professionele ondersteuning bieden waardoor de commerciële activiteiten soepeler verlopen.

 

Omdat ik jaren bij Duitse commerciële bedrijven heb gewerkt is mij de Duitse bedrijfscultuur eigen en kan ik helpen de cultuurverschillen beter te begrijpen. Door elkaar beter te begrijpen heeft u al één streep voor op uw concurrent. Profiteer hiervan en haal er voor uw bedrijf extra winst uit!

 

Waar zit uw winst?

Duitsbitte biedt u professionele ondersteuning om actief aan volgende voordelen te bouwen:

 

• Duidelijke communicatie door website en teksten in professioneel zakelijk Duits.

• Effectiever klanten werven door goede kennis over de cultuurverschillen in zakendoen.

• Gelijkwaardigheid tijdens de (prijs)onderhandelingen door verbeterde taalvaardigheid.

• Sterkere klantbinding door klachten succesvoller op te lossen, claims te voorkomen.

• Vervolgopdrachten binnen halen door verbeterde kwaliteit van communiceren.

• Beter beslagen te werk gaan en zo de minder taalvaardige concurrent te verslaan.

 

Gevolg: Uw bedrijf kan uitstekend inspelen op de verschillen tussen Nederlands en Duits zakendoen.

 

beeld
beeld